fbpx skip to Main Content
Vertrek Altijd Vanuit Een Meetbare Marketingdoelstelling.

Vertrek altijd vanuit een meetbare marketingdoelstelling.

Weet waarom je video gaat inzetten vooraleer je video gaat produceren. Idealiter heb je als organisatie een aantal marketingdoelstellingen die je aan de hand van verschillende pijlers gaat behalen. Het is belangrijk om voor jezelf deze pijlers en kanalen op papier te zetten en te meten waarmee je scoort.

Wil je de aandacht trekken en een krachtige pijler inzetten om je doelstellingen te behalen? Gebruik dan video.

Het doel bepaalt de middelen

Afhankelijk van de doelstelling die je vooropstelt, is een ander type video aangewezen. Ter illustratie geef ik enkele mogelijke doelstellingen mee en hoe wij ze zouden bereiken met behulp van videomarketing.

Doel // Meer bezoekers fysiek naar de zaak mobiliseren

Je zet in met een bedrijfsfilm op maat van jouw doelgroep, waarbij er aan het einde een call to action met een unieke aangelegenheid wordt gepresenteerd. Vb. Kom in januari naar onze showroom en krijg 10% korting bij vermelding van de code ‘SUPERDEAL’.

Doel // Meer merkbekendheid creëren

Laat een advertentievideo opnemen of een trailer monteren die je kan inzetten op social media. De juiste promotie van de video zorgt voor een grote exposure. Je kan ook een youtube advertentie inzetten, die je voor bepaalde video’s laat verschijnen. Afhankelijk van je bedrijfsactiviteit kan een animatievideo voor enorm veel visibiliteit zorgen. Zeker het overwegen waard.

Doel // Meer bezoekers op de bedrijfswebsite

Maak een video waarin je zelf een actie of waardevolle info op je website promoot. Dit kan met een professionele video maar kan je even goed met je smartphone verwezenlijken. Eindig de video zeker met een call to action. Overweeg ook om een aanklikbare knop te laten verschijnen wanneer de video eindigt.

Doel // Meer werknemers aantrekken

Het tijdperk waarin vacatures statisch en tekstueel waren, is voorbij. Videovacatures zijn hedendaags en zorgen voor de nodige visibiliteit om het juiste profiel te vinden. Voordeel van een video: je kan er emotie in kwijt en je kan je boodschap bewust richten naar de persona die je zoekt. Als vacaturevideo wordt ook vaak gebruik gemaakt van een animatievideo omdat je op die manier processen helder kan uitleggen en niet over een groot bedrijfspand hoeft te beschikken. Je hoeft als werkgever dan ook zelf niet voor de camera te staan.

Doel // De markt domineren met online visibiliteit

Domineren impliceert massaal creëren. Speel met de verschillende videotypes, varieer in setting en breng waarde.

Dit zijn maar enkele mogelijkheden van doelstellingen die je kan gaan meten en behalen met video. Heb je een doelstelling maar weet je niet hoe je dit best aanpakt met video? Contacteer ons gerust om te brainstormen.

 

Ook video strategisch inzetten voor je bedrijf?

Michael

Contacteer me via hello@lassomedia.be of bel me op het nummer 0495821190.

Ik spreek graag eerst even kort je doelen door en bekijk samen met jou hoe we video kunnen inzetten om ze te behalen.

Tot snel!

Michaël

Back To Top